خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/01/14 - 10:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

اروپایی‌ها بدهکار بزرگ برجامی هستند/ لزوم تحقق منافع ایران در نشست مشترک کمیسیون برجام

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه اروپایی ها بدهکار بزرگ برجامی هستند لذا زمان آن رسیده اثبات کنند به عنوان عضو مستقل برجامی هستند.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری نشست مشترک کمیسیون برجام، گفت: امروزه اروپایی ها بدهکار بزرگ برجامی هستند.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع اروپایی ها تعهد کردند به مفاد برجام متعهد باشند اما تاکنون مفاد توافقنامه را اجرایی نکرده اند.



وی با اشاره به اینکه اکنون زمان اقدام و عمل نسبت به مفاد برجام از سوی غربی ها است، ادامه داد: اگر برگزاری نشست های مشترک کمیسیون برجام موجب شود اروپایی ها تعهداتشان را اجرایی کنند و منافع کشورمان محقق شود، می توان این نشست ها را موثر تلقی کرد وگرنه این نشست ها چیزی جزء از بین بردن فرصت ها و زمان نیست.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه طرف های مقابل برجامی باید متوجه شوند که نقض کننده توافقنامه هستند، افزود: به عبارتی اروپایی ها باید بدانند دیگر سراب اینستکس و غیره جواب نمی دهد و باید پاسخگو باشند.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی ها ثابت کردند در گفتگو قابل اعتماد نیستند، خاطرنشان کرد: اکنون زمان آن رسیده اروپایی ها اثبات کنند به عنوان عضو مستقل برجامی هستند و می توان با آنها گفتگوی سازنده داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 316666
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار